Crowdrecruiting w rękach rekruterów

Według badań przeprowadzonych przez Alexander Mann Solutions oraz Social Talents wśród profesjonalnych rekruterów w 2015 roku 37 proc. kandydatów, którzy otrzymali ofertę pracy, zostało pozyskanych dzięki kontaktowi za pośrednictwem mediów społecznościowych i było to zarazem najskuteczniejszą metodą. Jednocześnie 97 proc. rekruterów wskazało, że w swojej codziennej pracy wykorzystuje portal LinkedIn w celu dotarcia do kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy nie poszukują aktywnie zatrudnienia (nie aplikują poprzez portale rekrutacyjne, zakładki „kariera” na stronach internetowych pracodawców, nie rozsyłają na bieżąco swoich CV).

Sieć kontaktów siłą rekrutera

Dodatkowo rekruterzy na szeroką skalę wykorzystują swoją sieć kontaktów. Aż 40 proc. z nich  w swojej sieci zawodowej na LinkedIn posiada ponad 2000 kontaktów, a 12 proc. respondentów nawet więcej niż 5000. Oznacza to, że posty umieszczane przez nich na portalu (np. z informacją o ofercie pracy) wyświetlają się bardzo szerokiemu gronu odbiorców, a oni sami mają także możliwość wyszukiwania w swojej sieci kontaktów (lub szerzej w opcjach premium) osób spełniających kryteria zamieszczone w ofercie pracy i dotarcia do nich ze spersonalizowaną wiadomością. Co więcej, rekruterzy jednocześnie korzystają z kilku mediów społecznościowych (w 2015 r. 37 proc. ankietowanych używało Twittera w celu dotarcia do kandydatów pasywnych).

Sukces w rekrutacji = liczba rekruterów x liczba ich kontaktów

Receptą na udaną rekrutację wydaje się więc zatrudnienie agencji rekrutacyjnej posiadającej doświadczenie i sieć kontaktów odpowiednie do profilu zawodowego stanowiska, które ma zostać obsadzone. Teoretycznie owszem, ale jak wygląda to w praktyce?

Wyobraźmy sobie zatem, że chcemy zatrudnić agencję rekrutacyjną w celu pozyskania nowego pracownika, którego funkcja jest na tyle specyficzna, że prognozujemy niewielką skuteczność tradycyjnych ogłoszeń i bezskuteczne wysiłki wewnętrznego działu HR niedysponującego odpowiednią siecią kontaktów. Powinniśmy zatem wybrać agencję, która zatrudnia rekruterów specjalizujących się w pozyskiwaniu kandydatów z danej branży / o danym profilu zawodowym, ponieważ mają oni zbudowaną już sieć odpowiednich kandydatów. Skąd jednak mamy wiedzieć, która agencja dysponuje właśnie takimi zasobami?

Metoda tradycyjna

Żeby uzyskać informacje o doświadczeniu agencji i jej pracowników, musimy przejrzeć wiele ofert, wykonać telefony, zebrać oferty, zebrać i zweryfikować referencje, ustalić kwestie finansowe i w końcu dokonać wyboru jednej z nich lub kilku agencji działających równolegle, aby następnie przystąpić do procesu zawierania umowy, podpisać ją i dopiero oczekiwać na skutki poczynań rekruterów. Często po drodze pojawia się także konieczność zaangażowania działu zakupów lub działu prawnego, co jeszcze bardziej rozciąga w czasie i tak przydługi już proces. Powyższa część potrwać może nawet miesiąc (w skrajnych przypadkach jeszcze dłużej), a nie doszło jeszcze nawet do próby kontaktu agencji z potencjalnymi kandydatami.

Metoda efektywna – HRfactory.pl

Nową, coraz częściej wykorzystywaną opcją dla pracodawców jest zarejestrowanie się na portalu HRfactory.pl i dodanie na nim swojej oferty pracy, która zostanie przekazana do zarejestrowanych na portalu agencji zatrudnienia. Agencje, które posiadają doświadczenia rekrutacyjne zbliżone do danej oferty, mają możliwość szybkiego zgłoszenia chęci udziału w procesie pozyskiwania kandydata, przedstawiają swoje argumenty (doświadczenie w branży, sieć kontaktów, sukcesy w podobnych procesach) i pomijając zbędne formalności związane z nawiązywaniem współpracy (załatwia to rejestracja na hrfactory.pl i nie ma potrzeby podpisywania umów z poszczególnymi agencjami), przystępują do przeszukiwania swoich sieci kontaktów oraz przedstawiania kandydatów pracodawcy. Jeśli któraś z agencji ma odpowiedniego kandydata proces może zostać natychmiast zamknięty.

Wnioski

Dotarcie do rekruterów dysponujących siecią kontaktów wśród profesjonalistów poszukiwanych przez pracodawcę powinno być głównym celem każdego HR Managera, któremu zależy na skutecznym i efektywnym procesie rekrutacyjnym w swojej firmie. Zatrudnienie odpowiednio wyselekcjonowanej agencji rekrutacyjnej spośród wszystkich podmiotów świadczących tę usługę jest pierwszym i najważniejszym krokiem do tego celu. Dzięki HRfactory.pl staje się to prostsze, szybsze i efektywniejsze. 

 

Źródło: http://marketplace-rekrutacyjny.nfnews.pl/artykul/crowdrecruiting-w-rekach-rekruterow-562902

Opinie

„HRfactory.pl to dla nas idealny sposób na szybsze pozyskanie wartościowych Kandydatów poprzez współpracę z odpowiednimi Agencjami Rekrutacyjnymi.”
Oleg Dupont
Managing Director of EAST Area
MANUTAN
„HRfactory.pl pomaga w szybki i łatwy sposób dotrzeć do kandydatów rekomendowanych przez najbardziej aktywne firmy rekrutacyjne. To konkurencyjny rynek usług, w których liczy się szybkość i jakość.”
Paweł Stankowski
Group HR Director
Vlassenroot
„Bardzo profesjonalny system, przyjazny w użytkowaniu i co najważniejsze: umożliwia dotarcie do klientów z całej Polski bez podejmowania jakichkolwiek działań handlowych. Jest odpowiedzią na potrzeby zarówno Agencji Rekrutacyjnych, jak i Pracodawców. Polecam!”
Anna Pycia-Pytlik
CEO
SMART-HR
„HRfactory.pl pomaga lepiej zarządzać budżetem rekrutacji, oszczędzać czas i jednocześnie docierać do większej ilości kandydatów niż poprzez tradycyjne agencje. Serwis jest intuicyjny w użytkowaniu, a system rozliczeń prosty i wpisuje się w oczekiwania nowoczesnych firm.”
Maciej Gorski
Finance Manager
Discovery Networks Central Europe
„Platforma oferuje zupełnie nowy model współpracy z headhunterami. Dzięki niej pracodawcy mają szerszy dostęp do kandydatów agencji rekrutacyjnych, a agencje zyskują dodatkowe źródło dochodu w postaci nowych klientów i ich projektów”
Grzegorz Dymek
CEO
Spencer sp. z o.o.
„Przyspieszenie procesu rekrutacji oraz błyskawiczny kontakt z doświadczonymi rekruterami z całej Polski to cenna pomoc przy realizacji pilnych projektów rekrutacyjnych. HRfactory.pl wychodzi tym potrzebom naprzeciw”
Joanna Olszak
HR Manager
PAGED S.A.
„HRfactory.pl to doskonała platforma do pozyskania cennych kontaktów biznesowych. Z punktu widzenia Agencji Rekrutacyjnej przyspiesza proces dotarcia do odpowiednich kontrahentów - posiadających potrzeby rekrutacyjne. Stanowi również idealne rozwiązanie dla Pracodawców. Pomaga skrócić czas wyboru Agencji, pozwala na szybkie znalezienie odpowiednich pracowników"
Katarzyna Mączka-Nowak
Managing Partner
Newman Consulting
„Świetna platforma łącząca pracodawców i agencje rekrutacyjne.
Oszczędza czas i pieniądze. Polecam!!!”
Paweł Bielak
CEO
Sokółka Okna i Drzwi S.A.

UWAGA: Poprzez wybranie przycisku ZAPISZ SIĘ jednocześnie wyrażasz zgodę aby na Twój adres e-mail były przesyłane informacje handlowe w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, mają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.

Administratorem Państwa danych osobowych jest HR Factory Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Różanej 9/6, tel. +48 780 016 316 (koszt zgodny ze stawką operatora), e-mail: kontakt@hrfactory.pl. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w HR Factory Sylwią Duchna, iod@hrfactory.pl, tel. +48 508 306 787 lub na adres HR Factory sp. z o.o., ul. Różana 9/6, 40-045 Katowice.

Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu nawiązania lub zachowania relacji biznesowych pomiędzy Państwem, a HR Factory sp. z o.o., marketingu bezpośredniego usług oferowanych przez serwis HRfactory.pl, a także w celu przesyłania informacji handlowych w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, o ile wyrazili Państwo zgodę na ich otrzymywanie.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych, jest artykuł 6 ust. 1 lit. a) lub b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).

Prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez administratora jest nawiązanie lub utrzymanie z Państwem relacji biznesowych oraz marketing bezpośredni usług serwisu HRfactory.pl. Przetwarzane kategorie Państwa danych osobowych to dane osobowe, które pochodzą bezpośrednio od Państwa.

Odbiorcą Państwa danych osobowych są upoważnionymi pracownicy i współpracownicy HR Factory sp. z o.o. którzy w celu wykonania swoich obowiązków muszą posiadać do nich dostęp oraz pracownicy zewnętrznej firmy hostingowej i odpowiedzialnej za obsługę informatyczną serwisu HRfactory.pl.

Dane osobowe przechowywane dla celów przesyłania informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego będą przechowywane i przetwarzane do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na ich przetwarzanie bądź żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także żądania ich przeniesienia.

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz żądania ich kopii.

Mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Podają Państwo swoje dane HR Factory sp. z o.o. dobrowolnie.