Lean management w rekrutacji dzięki HR Factory (cz. 2)

Przypomnijmy dwie pierwsze zasady:

Określenie wartości dla klienta (ang. specify value).

Zidentyfikowanie strumienia wartości i wszystkich czynności w strumieniu wartości (ang. identify the value stream).

Poniżej omawiamy trzy kolejne, ściśle wiążąc je z realiami działów HR – oby stały się inspiracją do zmian w kierunku lean recruitement.

3. Ciągły przepływ (ang. flow)

Na pierwszy rzut oka sformułowanie to wydaje się ściśle związane z produkcją, ale czy na pewno? Nie ma rekrutera, który nie spotkałby się z odmową kandydata, który przyjął inną ofertę pracy jeszcze zanim doszło do pierwszego spotkania lub już w trakcie procesu. Ale to dopiero wierzchołek góry lodowej, bowiem u jej podstawy leży samo pozyskanie kandydatów. Większość przestojów w rekrutacji pojawia się nie tylko na wspomnianym w poprzednim artykule żmudnym procesie zawierania współpracy z agencjami rekrutacyjnymi, ale znacznie głębiej, bo już na etapie dotarcia do obecnych na rynku pracy kandydatów, którzy do tego będą zainteresowani zmianą pracy na naszą firmę i jednocześnie odpowiadających stawianym wymaganiom. Tutaj dodatkowy wpływ na czas pozyskiwania wartościowych aplikacji ma branża, lokalizacja czy inne zmienne ściśle związane z wymaganiami stanowiska. Szczęśliwi ci, którzy nie mają problemów z dostępem do kandydatów, jednak każda mniej standardowa rekrutacja, rzadziej spotykane wymagania i umiejętności czy mniej atrakcyjna lokalizacja pracodawcy to ogromne wyzwanie.

Aby zapewnić flow w rekrutacji, musimy starać się o nieprzerwany dopływ wartościowych kandydatów. W tym celu działy HR powinny nie tylko dbać o employer branding, ale także odpowiednio współpracować z rekruterami i headhunterami z agencji rekrutacyjnych, którzy w swoich sieciach kontaktów potrafią wyszukać najbardziej skomplikowane profile kandydatów odpowiadające potrzebom naszej firmy – w końcu to ich praca. Skąd jednak dany rekruter ma się dowiedzieć, że szukamy osoby o wyjątkowej kombinacji umiejętności i doświadczenia, którą on akurat zna? Rekruterzy już wiedzą, że pracodawcy zamieszczają swoje oferty na HRfactory.pl, a umieszczone tam ogłoszenia spotykają się z ich szybkim odzewem.

4. System ssący (ang. pull)

Mówiąc innymi słowy – odpowiadanie na faktyczne zapotrzebowanie, a nie opieranie się na prognozach. Warunek ten jest jednak ściśle uzależniony od poprzedniej zasady – jeśli nie mamy flow w procesie rekrutacji, a więc proces oczekiwania na aplikacje kandydatów przeciąga się, czekanie na faktyczne zapotrzebowanie tylko wydłuża ostateczne osiągnięcie efektu. Nie jest to jednak równoznaczne z tym, że powinniśmy rekrutować „na zapas” z braku ciągłego przepływu. Przy wysokiej intensywności przepływu (świadomość rotacji, naturalnych zmian w zatrudnieniu) rekrutacja na zapas (candidate pipeline) może być elementem flow – ale tylko jeśli faktycznie niesie wartość i pozwala dostarczyć kandydatów na czas, a nie powoduje stratę (brak ostatecznej oferty zatrudnienia i przyjęcie przez kandydata innej oferty). Dlatego, aby móc wprowadzić system ssący, należy zacząć od zadbania o punkt poprzedni, gdyż brak ciągłego i łatwego dostępu do kandydatów będzie rzutował na efektywność całego procesu rekrutacji.

5. Dążenie do doskonałości (ang. perfection) kaizen

Ostatnia zasada jest ukoronowaniem całej metodologii – jap. kaizen, czyli ciągłe dążenie do doskonałości jest warunkiem koniecznym działania całego systemu. Ustalone raz reguły przynoszące korzystne efekty mogą za rok obrócić się przeciwko nam, jeśli nie będziemy szli z duchem ciągłego doskonalenia. Zbliżamy się tutaj ponownie do zasady „2 – Zidentyfikowanie strumienia wartości”, która wskazuje nam, jak należy rewidować dotychczasowe procedury. Ponad nią jest jednak chęć doskonalenia, czyli nie tylko sprawdzania, czy coś działa i czy wnosi wartość, ale także ciągłego pytania: czy mogłoby przynosić większą wartość?

Jedną z odpowiedzi na pytanie o większą wartość procesu rekrutacji z pewnością jest rozwiązanie oferowane przez portal HRfactory.pl, który łączy w sobie założenia służące lean recruitement i pozwala na doskonalenie i podnoszenie efektywności rekrutacji poprzez uproszczenie współpracy pomiędzy agencjami rekrutacyjnymi i pracodawcami. A co Ty dziś zrobisz, by Twoje procesy rekrutacyjne wnosiły większą wartość?

 

Źródło: http://marketplace-rekrutacyjny.nfnews.pl/artykul/lean-management-w-rekrutacji-dzieki-hr-factory-cz-2-563231

Opinie

„HRfactory.pl to dla nas idealny sposób na szybsze pozyskanie wartościowych Kandydatów poprzez współpracę z odpowiednimi Agencjami Rekrutacyjnymi.”
Oleg Dupont
Managing Director of EAST Area
MANUTAN
„HRfactory.pl pomaga w szybki i łatwy sposób dotrzeć do kandydatów rekomendowanych przez najbardziej aktywne firmy rekrutacyjne. To konkurencyjny rynek usług, w których liczy się szybkość i jakość.”
Paweł Stankowski
Group HR Director
Vlassenroot
„Bardzo profesjonalny system, przyjazny w użytkowaniu i co najważniejsze: umożliwia dotarcie do klientów z całej Polski bez podejmowania jakichkolwiek działań handlowych. Jest odpowiedzią na potrzeby zarówno Agencji Rekrutacyjnych, jak i Pracodawców. Polecam!”
Anna Pycia-Pytlik
CEO
SMART-HR
„HRfactory.pl pomaga lepiej zarządzać budżetem rekrutacji, oszczędzać czas i jednocześnie docierać do większej ilości kandydatów niż poprzez tradycyjne agencje. Serwis jest intuicyjny w użytkowaniu, a system rozliczeń prosty i wpisuje się w oczekiwania nowoczesnych firm.”
Maciej Gorski
Finance Manager
Discovery Networks Central Europe
„Platforma oferuje zupełnie nowy model współpracy z headhunterami. Dzięki niej pracodawcy mają szerszy dostęp do kandydatów agencji rekrutacyjnych, a agencje zyskują dodatkowe źródło dochodu w postaci nowych klientów i ich projektów”
Grzegorz Dymek
CEO
Spencer sp. z o.o.
„Przyspieszenie procesu rekrutacji oraz błyskawiczny kontakt z doświadczonymi rekruterami z całej Polski to cenna pomoc przy realizacji pilnych projektów rekrutacyjnych. HRfactory.pl wychodzi tym potrzebom naprzeciw”
Joanna Olszak
HR Manager
PAGED S.A.
„HRfactory.pl to doskonała platforma do pozyskania cennych kontaktów biznesowych. Z punktu widzenia Agencji Rekrutacyjnej przyspiesza proces dotarcia do odpowiednich kontrahentów - posiadających potrzeby rekrutacyjne. Stanowi również idealne rozwiązanie dla Pracodawców. Pomaga skrócić czas wyboru Agencji, pozwala na szybkie znalezienie odpowiednich pracowników"
Katarzyna Mączka-Nowak
Managing Partner
Newman Consulting
„Świetna platforma łącząca pracodawców i agencje rekrutacyjne.
Oszczędza czas i pieniądze. Polecam!!!”
Paweł Bielak
CEO
Sokółka Okna i Drzwi S.A.

UWAGA: Poprzez wybranie przycisku ZAPISZ SIĘ jednocześnie wyrażasz zgodę aby na Twój adres e-mail były przesyłane informacje handlowe w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych, mają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.

Administratorem Państwa danych osobowych jest HR Factory Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Różanej 9/6, tel. +48 780 016 316 (koszt zgodny ze stawką operatora), e-mail: kontakt@hrfactory.pl. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w HR Factory Sylwią Duchna, iod@hrfactory.pl, tel. +48 508 306 787 lub na adres HR Factory sp. z o.o., ul. Różana 9/6, 40-045 Katowice.

Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu nawiązania lub zachowania relacji biznesowych pomiędzy Państwem, a HR Factory sp. z o.o., marketingu bezpośredniego usług oferowanych przez serwis HRfactory.pl, a także w celu przesyłania informacji handlowych w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, o ile wyrazili Państwo zgodę na ich otrzymywanie.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych, jest artykuł 6 ust. 1 lit. a) lub b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO).

Prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez administratora jest nawiązanie lub utrzymanie z Państwem relacji biznesowych oraz marketing bezpośredni usług serwisu HRfactory.pl. Przetwarzane kategorie Państwa danych osobowych to dane osobowe, które pochodzą bezpośrednio od Państwa.

Odbiorcą Państwa danych osobowych są upoważnionymi pracownicy i współpracownicy HR Factory sp. z o.o. którzy w celu wykonania swoich obowiązków muszą posiadać do nich dostęp oraz pracownicy zewnętrznej firmy hostingowej i odpowiedzialnej za obsługę informatyczną serwisu HRfactory.pl.

Dane osobowe przechowywane dla celów przesyłania informacji handlowych oraz marketingu bezpośredniego będą przechowywane i przetwarzane do czasu cofnięcia przez Państwa zgody na ich przetwarzanie bądź żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także żądania ich przeniesienia.

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz żądania ich kopii.

Mają Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Podają Państwo swoje dane HR Factory sp. z o.o. dobrowolnie.